Upravit stránku

KLAVÍRNÍ SÓLISTA A SKLADATEL BEN DAWSON O MODELU P 284 MISTRAL

Když se mě zeptali, jestli bych chtěl na svém turné v České a Slovenské republice hrát na klavír PETROF, okamžitě jsem využil příležitosti. PETROF je ve světě pojem. Znal jsem tuto značku po mnoho let, ale měl jsem jen málo možností skutečně si na PETROF zahrát. Proto jsem měl teď takovou radost. Tak vřelý a bohatý tón s čistým dozvukem! Těším se, až si na něj znovu zahraji. Děkuji!

BEN DAWSON

ARGENTINSKÝ PIANISTA ANTONIO FORMARO O KLAVÍRU BORA 159

„Zdravím vás, jsem Antonio Formaro z Argentiny a právě se nacházím v Hradci Králové v České republice. Dnes jsem pracoval s tímto nástrojem z dílny společnosti PETROF. Mezi křídly se jedná spíš o jeden z menších nástrojů. Tento model “Bora 159” se však navzdory zmenšené délce a zachované šířce v porovnání s ostatními instrumenty z dílny společnosti PETROF vyznačuje bohatým kompaktním zvukem střední části nástroje. To je podle mého názoru u klavírů této velikosti něco neobvyklého a podobné modely se na trhu téměř nevyskytují. Myslím, že se jedná o skvělý instrument pro profesionály, kteří žijí v bytech nebo menších domech a též pro koncerty v menších sálech. Obzvlášť zajímavé je to, že zvuk ve střední části je velmi kompaktní a jeho hlubší sektor produkuje tóny o dostatečné hloubce, abyste mohli mít pocit, že hrajete na klavír větší velikosti. Totéž platí i ve vyšším sektoru, kde disponuje dostatečnou zřetelností pro zahrání všech možných tónů a díky tomu jej považuji za vynikající a unikátní nástroj svého druhu.“

ANTONIO FORMARO

RUDOLF FIRKUŠNÝ O NÁSTROJÍCH PETROF

RUDOLF FIRKUŠNÝ

PIANISTKA JANA CHAUDHURI OCEŇUJE ROMANTICKÝ TÓN KLAVÍRŮ PETROF

Nedávno jsem měla tu čest hrát s mým váženým kolegou Igorem Ardaševem v pekingském Národním divadle Polly theatre a na Velvyslanectví České republiky v Pekingu. Hráli jsme tam na krásný nový koncertní klavír ANT.PETROF 275 a na PETROF P 210 Pasat. Osobně na mě nejvíce zapůsobil romantický tón klavírů PETROF. Tato piana skutečně dokázala zachovat své dlouhé historické dědictví. Jejich pověst, zvuk, kvalita a precizní provedení jsou vyhlášené v mé části světa a já mohu vřele doporučit všem, jak pianistům, tak divákům.

JANA CHAUDHURI

KLAVÍRISTKA HANA SLADKÁ S RODINOU CHVÁLÍ PIANINO P 131

Vážená a milá paní Petrofová! Chtěla bych Vám poděkovat za Vaše přátelské a profesionální přijetí celé naší rodiny a za dobu, kterou jste nám věnovala ve Vašem krásném Pianosalonu. Vaše pianino, PETROF P 131, je skutečně skvělý nástroj. Měsíc, který jsem zatím na něm hrála, byl potěšením nejen pro mne a manžela, ale pro všechny, kteří zatím měli možnost poslouchat. Čím víc hraji, tím větší mám radost, že jsme se takto rozhodli. Zvuk je nádherný, přímo křišťálově čistý. Přeji Vám hodně úspěchů a vůbec jen to nejlepší. Nejen Vám osobně, ale celé Vaší rodině a samozřejmě firmě PETROF. Srdečně Vás zdravím a těším se na další spolupráci s Vámi.

HANA SLADKÁ

KLAVÍRISTA LUKÁŠ HRUBEŠ O PIANINU P 125 F

Většinou, když si klavírista představí pianino, vnímá jej jako přechodný nástroj na cvičení před hrou na křídlo, nebo jako vhodnou variantu nástroje v prostorech, kam se klasické křídlo nevejde. Troufám si říct, že toto pianino P 125 F, které jsem měl možnost osobně vyzkoušet, velmi působivě stírá rozdíl mezi klavíristovou představou hry na koncertní křídlo a hry na obyčejné pianino, určené pouze ke cvičení. Svojí mechanikou velmi přesvědčivě evokuje hru na křídlo a současně nikterak neztrácí na svém pro PETROF typickém, kvalitním zvuku. Samozřejmě nelze tvrdit, že by pianino mělo nahradit v koncertních síních křídlo, ale přesto jsem si jistý, že tento nástroj obstojí na pódiích, kde by se křídlo nevešlo, nebo jako profesionální koncertní nástroj pro přípravu klavíristů v předsálí, či jako hudební nástroj pro výuku hry na klavír v menších prostorech.

Lukáš Hrubeš

PIANISTA ARA O PIANINU PETROF

Když jsem se poprvé setkal s mým pianinem PETROF, okamžitě mě napadly dvě věci: úžasná hloubka basových tónu, které jsou často připisovány těm nejlepším klavírům a stejně tak krásný, bohatý a romantický tón. Hřejivost a jemnost tónu jsou pro mne dvě velmi důležité charakteristiky, které piano musí mít. Bez schopnosti vyjadřovat emoce je pro mne piano bezcenné. PETROF mi dovoluje přenést silné emoce do hudby a přeložit tak do jazyka, kterému všichni rozumí. Bez tohoto vybraného nástroje, by nebyla má duše vyslyšena. Děkuji PETROFu za udržování řemesla a vytváření nezpochybnitelné umělecké krásy. Dáváte muzikantům hlas, o kterém někteří jen sní.

Ara